Alla inlägg under augusti 2016

Av Evelina - 31 augusti 2016 17:55

Dagens träningspass kändes okej. Är fortfarande svag efter uppehållet och idag värker musklerna från måndagens träningspass och axlarna saknade en del styrka.

Fick en bra dag med träning på jobbet och därefter en sväng till gymmet. Nu krävs påfyllning av energi annars blir det att omgående krypa till kojs.

Hoppas på att få bibehålla lite rutiner framöver så att jag kan återgå styrka och dessutom ta mig vidare och höja min lägsta nivå. Surt att träningen alltid blir ett steg fram och två tillbaka. Men det kanske är min enda möjlighet att bli frisk igen. Försöker se det små framgångarna och idag får jag leta åt att jag nådde lite pump om än jag saknar riktigt synliga resultat.

Av Evelina - 30 augusti 2016 08:37

Helt fantastiskt att se alla dessa fina ekipage! Här är ett av dem under fredagen.

Av Evelina - 30 augusti 2016 08:18

Fick träffa min största kärlek under helgen då dem var och tävlade på vår hemmaklubb. Fantastiskt roligt att se Janina lotsa Skilla runt banan på ett mycket bra sätt.

Första starten landade på ca 65% och en andraplats och andra starten på 66+% och en vinst!

Efter tre dagar på häst tävlingar kan jag inte ljuga och säga att motivationen att komma tillbaka ökat kraftigt.

Lovar att skriva om MT och Yanti när jag sitter vid en dator och mitt nya upplägg. Men ni får hålla er till tåls med några bilder tills dess!

Av Evelina - 25 augusti 2016 20:43

Här kommer ett litet sidospår från MT inlägget som kräver lite mer tid.

Yanti fick sin första runda i söndags tillsammans med min fantastiska vän och hennes flock och sambo. Hon förstod direkt och träningsvärken är fortfarande ett faktum.

Farock fick sin första runda idag och fattade ingenting. Direkt trycket ökar saktar han ner och har svårt att jobba självständigt längst fram i linan.

En kortare runda idag med endast lite tryck mot slutet fungerade fint. Ger det ett par försök till och hoppas på att kunna öka motivationen.

Jag är laddad att kasta mig in i draglivet och siktar in mig på att ta grönt kort inom kort.

Av Evelina - 23 augusti 2016 09:48

Kände för att skriva och uppdatera här på bloggen efter ett långt uppehåll och innan det en sporadisk period.

Ett längre inlägg om MT med Yanti resultat och reflektioner kommer inom kort. Även fuxfians framfart tillsammans med Janina.

Lite nytt tänk kring träning och kost och annat som är på G.

Stay tuned.

Ovido - Quiz & Flashcards