Alla inlägg under augusti 2015

Av Evelina - 12 augusti 2015 20:02

Nu drar det sig nära första dagen på mitt stora äventyr. Jag har längtat så länge och jag kan knappt bärga mig.

Men här sitter jag utan förmågan att göra det som krävs för att närma mig utflyttning. Vet inte om detta beror på att det är verkligt att det händer och tanken skrämmer mig eller om det är yttre påverkan från att ha fienden i nästa dörr.

Blandade känslor snurrar i mitt huvud. Aldrig har jag blivit så illa till mods eller behandlad av någon eller något som faktiskt var värdig min tid eller energi. Aldrig någonsin har jag haft så svårt att komma till ro och måste åtgärda saker så långt att det faktiskt tar emot.

Kanske är det bara ett sätt att säga hejdå till mitt förflutna och det jag en gång andades, kanske är det navelsträngen som sitter kvar? Till en svag behövande människa som alltid satt alla andra först.

De närmsta dagarna kommer bli spännande och förhoppningsvis smidiga. Annars kommer det avslutas på ett sätt med besked. Mottagaren väljer.

Att lämna en tre på 80kvm för ngt som kanske är 18kvm kommer vända upp och ner på vardagen men förhoppningsvis till det bättre. Min kärlek min dröm och mitt äventyr håll i er för snart kommer vi!

Av Evelina - 12 augusti 2015 19:56

Så var Botkyrka och min tjänstgöring avslutad. Sista passet rullade in på morgonkvisten. Även om det finns mycket som gjorde att jag valde och lämna och det var med lätta steg jag lämnade stationen så sticker det lite i hjärtat.

Jag lämnar fantastiskt många fina medarbetare bakom mig i alla dess instanser. Min personliga utveckling under tiden som var är enorm både på gott och på ont. De tunga dagarna motgångarna som varit har absolut gjort mig ledsen och kränkt men med lovord och kärlek kan jag trots allt vara stolt över min tid.

Jag kan med gott samvete säga att jag gjorde allt jag kunde så länge orken fanns och när den började rinna ut klev jag av innan jag levererade sämre än den näst bästa.

Tack för allt och hejdå bransch station kommun och alla däri jag hoppas ni minns mig med glädje och ett varmt minne.

Av Evelina - 6 augusti 2015 01:13

Lovade mig själv när jag krälat tillräckligt i smutsen att aldrig hamna där igen. Att ta lärdom av mina misstag och fortsätta utvecklas, utmana mig själv men främst att våga ställa krav på mig själv och min omgivning.

Det har under det senaste åren hänt mycket bakom kulisserna. Många drömmar som gått i kras, mål och ambitioner som gått vilse i prosessen. Jag har förlorat mycket på vägen men även vunnit fantastiskt mycket. Även om det inte syns på resultatlistan eller kanske på sociala medier är min resa priceless i så många fall.

Efter två norrlands besök på en relativt kort tid har jag insett mycket både när det kommer till vänner och även gällande min familj.

Min resa är min, och bara min. Det onda, det goda, det svåra och det lätta.

Catch a moment of luck, realese the weight that drag you down.

Jag kanske inte alltid är rättvis i betraktarens ögon, hur egoistisk jag än må låta så måste jag välja. Välja att stanna för min skull, eller gå för min egen.

Insikten som uppdagats under senaste tiden gällande människor och relationer i mitt liv är upplysande men med en viss sorg har jag beslutat mig.

Jag har funderat mycket. Finner inte riktigt ord för det som snurrar i mitt huvud just nu. Men de senaste dagarna har verkligen varit ärliga.

Avståndet ökar, vägar delar sig. Man kanske måste inse att saker och ting förändras och att det i vissa fall hur tråkigt det än är, är för allas bästa.

Negativa bakåtsträvare inrutade i strikta fyrkanter får tyvärr inte plats i mitt liv längre. Tack för allt och lycka till.

Ovido - Quiz & Flashcards