Alla inlägg den 6 april 2017

Av Evelina - 6 april 2017 18:45

För er som känner mig väl gillar jag ordning och reda. Då menar jag nödvändigtvis inte hemmet och städning utan att ha kontroll, planera och staka ut vad som ska göras och när eller att saker och ting ska ha sin plats.

Traskade runt i centrum med min bästa idag, hon ger mig alltid energi, kärlek och hopp. Andrum genom att bara vara.

Så till planeringen, koordinering och strukturen.

Jag är världsbäst på att förlägga nycklar och min plånbok. Så tanken har slagit mig att jag skulle införskaffa mig en större nyckelring till nycklarna (för att lätt hitta dem, och missplacera dem mindre ofta), kanske en större plånbok så att jag faktiskt rymmer kontanter - om än jag använder det sällan. Och min allmenacka och damlag alla dessa ting i min väska. Som jag då bör ha med mig när jag ska någonstans.

Nu inför resan är det störande jobbigt att jag inte får packa och strukturera själv. Men för hundarna slog mig tanken (köp varsin ryggsäck till dem, packa ner filt, bajspåsar, mat och kanske något gott till varje djur).. kanske töntigt men det känns liksom rätt. Men är det nödvändigt?

Tankarna snurrar väldigt mycket, ventilationen igår känns bra om än det har sina dyningar idag.

Mannen är dyngförkyld och inget är klart inför resan, stormen innan lugnet minst sagt.

3 dagar avklarade med shake, tänker försöka satsa på kosten nu framöver. Efter resan mer seriöst och så småningom börja om med livet.

Vill inte förhasta mig i något men samtidigt måste jag fokusera framåt.

Av Evelina - 6 april 2017 01:16

Som jag nämnt tidigare har senaste månaden var mer än för mycket på så många plan.

Ekonomiskt, känslomässigt, fysiskt och psykiskt.

Helgen som passerade gav en viss paus i kaoset när vi i gosa vänners lag styrde kosan mot Köpenhamn.

Resan var en alla ? present från min karl. Helt klart uppskattat, fint väder och massa skratt tackvare guldklimpen. Majoriteten av sällskapet fick vara sjuka så tyvärr många timmar på hotellrummet och en väldigt begränsad upplevelse. Trots det, glad att vi åkte, tacksam för pausen. Fick även besöka ullared för första gången i mitt liv (!!) Begränsad tid på ca1 timme så en ärlig upplevelse fick det dessvärre inte. Stolt över mig själv att jag endast inhandlade ett headset till mig själv och inget onödigt. Nästa gång kanske man har mer tid och kan unna sig lite lull-lull och fynd!

Tårarna flödade friskt idag, ventilera. Försöker andas, kravla mig fram till lördag där nästa paus kommer. 1 vecka i Marocko väntar med hela familjen, 10 st blir vi som åker totalt. I allt som konstant stjäl energi, lust och ork känns det fantastisk att få spendera tid med familjen. Oj vad jag längtar efter mamma!! Att dessutom släppa alla måsten och få åka på en "skämma bort resa" utan att öppna plånboken - det är nog exakt vad jag behöver just nu.

Ett steg i taget, igenom april ska vi på ett eller annat sätt. Hoppas att saker och ting vänder snart, lite medvind och positiva besked eller framgångar vore välkommet.

Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards