Alla inlägg den 21 april 2017

Av Evelina - 21 april 2017 19:42

Jag är medlem i en grupp där frågan dök upp om åldersskillnader i relationer. Detta pga en uppmärksammad person i medier som nu diskuteras flitigt.

Mannen är 19år, kvinnan är 29år äldre (50). I gruppen rasar folk, kastar sig med meningar som "pedofil" "borde åtalas" "äckligt, vidrigt" och skällsord haglar och hatet växer.

Jag blir stum. Dels över folks okunskap, en 19årig människa (oavsett kön) är juridiskt vuxen, vilket avskriver att ett brott föreligger.

Att man sen väljer att dömma, hata, förtala och skriva "hon är sjuk borde tas bort" är för mig helt brutalt.

Sen att denna kvinna bör hållas borta från vänners barn, för att dessa skulle föreligga risk för hennes sjukdom är också mycket märkligt sätt att resonera.

Min moral säger att det är märkligt att man finner kärlek och gemensamhetsutrymmen med ett sådant ålder glapp. Men jag är ingen att dömma om än jag inte förstår det.

Jag hade stöttat min vän att vara lycklig. Så länge det är i bådas intresse är lyckan och kärleken det viktigaste.

Sprid kärlek!

Av Evelina - 21 april 2017 19:33

Tänk att så lite kan göra så mycket.

Började morgonen med att surra med en kär vän, så tacksam över att ha henne och hennes fantastiska familj i mitt liv, i våra liv!

En prommis med pojken på tu man hand, magiskt att ha egentid och faktiskt bara vara vi. Droppade lite lätt men det kändes inte ens jobbigt. Fin attityd, skulle vara så underbart med revansch.

Tjejerna fick sin runda efter, övertaggade hormonmonster gjorde att turen blev lite kortare.

Den med stort det dök upp idag, blir spännande att se vart allt landar. Två hus att kika på till helgen och sen får vi se hur landet lutar. Känns overkligt men magiskt att vi kikar på hus, ett riktigt hem att bygga framtiden i.

Nu vankas gratulerade av brorsonen som fyllt 8år efter resan. Tiden går så fort!

Kommer ett mer debattliknande inlägg strax!

Puss

Av Evelina - 21 april 2017 05:33

Så vad vi hemma igen efter en vecka i värmen med fantastisk sällskap och kvalitetstid med familjen. Helt underbart att få komma iväg och pausa vardagen lite, äta gott, njuta av värme och sol och dessutom spendera tid med familjen.

När man var liten var det en sådan självklarhet att man spenderade tid med hela familjen ofta och mycket, i dagsläget blir förutsättningarna helt annorlunda. Alla har sin vardag och är utspridda över landet.

Positivt överraskad av resmålet och vad resan bjöd på. Lite färg lyckades vi få, skönt efter kalla gråa perioder och avsaknad av sol.

Nya utmaningar väntar runt hörnet och gårdagen bjöd på många positiva delar.

Ta hand om varandra!

Ovido - Quiz & Flashcards