Direktlänk till inlägg 29 juli 2015

Att planera hela vägen till eliten

Av Evelina - 29 juli 2015 04:28

Efter helgens lydnads SM lovade jag min tränare att jag skall starta en Lydnadsklass1 snarast möjligt när jag landat. Man måste tydligen börja någon stans och att börja jaga 10or innan man ens debuterat är tydligen både orimligt och dumt. Att satsa på ett förstapris är mer lagom nivå.

Började träna lite smått under gårdagen men under passet inser jag att jag är obeslutsam, velig och en frustration uppstår. Jag jagar perfektion som skulle platsa i elitklass fast moment i Lk1. Det är inte bara orättvist utan även väldigt korkat. Detaljer kan man pilla på sen men en helhet är det viktigaste att börja med påtalade min goda vän och coach.

Publicerade första filmen på vad som så småningom ska bli en platsliggning på instagram och idag kom även en film på början till läggande under gång.

Har svårt att bara göra en sak åt gången men jag försöker i läge ett att träna på grunden till platsen. Läggande till ställande som sedan skall bli ett ställande under gång med rätt teknik.

Läggande till ställande för att befästa stå med rätt förflyttning och försöker dela upp momenten även om det kanske blir rörigt.

Tanken har slagit mig att jag vill ha ett kommando för ställandet under marsch och ett annat i fjärren men just nu använder jag stå som kommando och jag vet inre om jag gör mig själv en björntjänst men stå har jag använt förr och hon förstår det en gnutta.

Massor av tankar.

Super bra störning idag på passet då Farock roade sig med en pinne och lekinviter under tiden Yanti jobbade på fint. Mycket fint fokus.

Vet inte om filmerna går publicera här?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards