Direktlänk till inlägg 6 augusti 2015

True to me

Av Evelina - 6 augusti 2015 01:13

Lovade mig själv när jag krälat tillräckligt i smutsen att aldrig hamna där igen. Att ta lärdom av mina misstag och fortsätta utvecklas, utmana mig själv men främst att våga ställa krav på mig själv och min omgivning.

Det har under det senaste åren hänt mycket bakom kulisserna. Många drömmar som gått i kras, mål och ambitioner som gått vilse i prosessen. Jag har förlorat mycket på vägen men även vunnit fantastiskt mycket. Även om det inte syns på resultatlistan eller kanske på sociala medier är min resa priceless i så många fall.

Efter två norrlands besök på en relativt kort tid har jag insett mycket både när det kommer till vänner och även gällande min familj.

Min resa är min, och bara min. Det onda, det goda, det svåra och det lätta.

Catch a moment of luck, realese the weight that drag you down.

Jag kanske inte alltid är rättvis i betraktarens ögon, hur egoistisk jag än må låta så måste jag välja. Välja att stanna för min skull, eller gå för min egen.

Insikten som uppdagats under senaste tiden gällande människor och relationer i mitt liv är upplysande men med en viss sorg har jag beslutat mig.

Jag har funderat mycket. Finner inte riktigt ord för det som snurrar i mitt huvud just nu. Men de senaste dagarna har verkligen varit ärliga.

Avståndet ökar, vägar delar sig. Man kanske måste inse att saker och ting förändras och att det i vissa fall hur tråkigt det än är, är för allas bästa.

Negativa bakåtsträvare inrutade i strikta fyrkanter får tyvärr inte plats i mitt liv längre. Tack för allt och lycka till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards