Alla inlägg den 5 november 2016

Av Evelina - 5 november 2016 22:58

Då vad första veckan av det nya upplägget avklarat.

Reflektioner för veckan med sista passet gjort idag:

Hittar fin kontakt i ett par övningar men vet inte riktigt hur mycket jag ska lasta av och om upplägget fungerar med 5x5 och med ökning på setten.

Nästa gång det blir dags för grön vecka tänker jag nog testa en annan vinkel.

Gå ner och köra ordentlig uppvärmning minska ner setten och öka repsen. Denna omgång har jag kortat ner vilan och ökat mellan varje set. Ingen träningsvärk har uppstått.

Failade på dagens bänkpress på sista repitionen med högsta vikten hittills. Kanske pga den korta vilan eller annan orsak. Blir spännande att se hur orken ser ut med vanliga upplägget på onsdagens pass.

På måndag börjar orange vecka. Det innebär vanligt upplägg med 5x5 och tillbaka på "normala" vikter. Kommer att lägga till 2 övningar per pass med fokus på kontakt i en specifik muskelgrupp. Samma upplägg med uppvärmning som denna vecka.

Hoppas att denna vecka tagit mig närmare mitt mål än längre ifrån.

Överväger även en deff i början av december innan julen sätter fart. Lite kluven då det kommer påverka träningen men ser även möjligheten att maxa kontakten under den perioden. Återstår att se. Just nu är motivationen hög även om jag är kluven om första veckans effekt. Funderar på ett pass med kondition imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards