Alla inlägg under juni 2015

Av Evelina - 5 juni 2015 06:10

Efter norrlandsvisiten har mycket hänt och mycket förändrats.

Kroppen blev skräp som jag var inställd på efter två massage tillfällen och en ordentlig omgång hos naprapaten. Träningen blev lidande vilket är riktigt ruttet men med min kropp är det så mitt liv fungerar. Offra något för att förhoppningsvis vinna något i slutändan.

Min bästa tjej är på plats och rutinerna på plats igen. Nedräkningen ett faktum och paket på plats.

Kost och träning är i mitt enda fokus för tillfället. Med lite hjälp och flax Kanske jag lyckas med mitt mål i tid men man ska inte ropa hej ännu.

Träningen får vara lite flexibel då kroppen får styra men försöker börja lite smått när kroppen alltmer slappnar av.

Inbokat Lite girlie time på midsommarveckan och lite shopping kvarstår men det börjar kännas verkligt. Väldigt verkligt.

Kommande månad kommer bjuda på mycket nytt och kanske en hel del förändringar. Återstår att se hur framtiden kommer utspela sig.

Hundträningen med schäferpojken Ligger lite på standby då min mentala kapacitet Ligger på sparlåga.

Helt sönderstressad och utarbetad med en kropp som bråkar igen får jag försöka hushålla och prioritera. Boxer fröken kunde inte ha landat bättre i tid än nu.

Mångubben kan fara och flyga och jag tror att lite meditativt handarbete börjar kräva ut sin rätt och ska planeras in. Vill inte ta på mig för mycket men måste hitta lite mera energi och ork.

Jag kan knappt bärga mig för framtiden men samtidigt är den väldigt oviss. Jag väljer dock att se positivt på förändring och vågar lita en stund till på min magkänsla.

Hatet växer för idioter men kärleken gror för mina favoriter. Njuter av solens strålar och längtar, längtar något så enormt efter att få släppa tyglarna och bara njuta av livet.

Av Evelina - 1 juni 2015 23:38

Då var behandling tre avklarad. Öm och trött i kroppen men med goda förhoppningar om resultat.

14 låsningar lossade och massage och rekommenderad stretch kommer jag sätta fart efter lite vila. Kost träning och stretch kommer fylla mina kommande dagar.

Ligger i soffan och ser brottskod - försvunnen med mamsen innan hos med min bästa boxertjej.

Väntar på att kärleken ska komma hem och sen blir det sömn. Vet inte riktigt vas jah ska förvänta mig av morgondagen.

Kanske lite shopping?

Av Evelina - 1 juni 2015 17:36

Operation må bra i kropp och knopp har inletts. Jag kickstartde rehab och kost i början av maj på riktigt och nu har jag avklarat ett besök hos naprapaten och ett hos massören. Ett till pass hos massören inbokad efter dagens naprapat besök.

En läskig resa med ovisst Utfall men starten är gjord och jag närmar mig mål för varje steg jag tar.

Fick en ny lärdom om höftböjare idag. Sen är varken liten eller speciellt obetydlig utan styr väldigt mycket och påverkar mig enormt.

Längtar hem till min träning och min kost men för tillfället är det slagsida och palt på schemat som väntar.

Massage om 30min så får vi se vad kvällen bjuder på.

Ovido - Quiz & Flashcards