Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

Kinesiologi

Av Evelina - 27 februari 2017 10:10

En behandlingsform som jag funderat mycket kring men inte riktigt vetat vart jag skulle hitta information eller börja leta.

En god vän till mig som delar mycket av min historia och en trasig kropp och även sinne tipsade mig om en man här i sthlm som jobbade med denna behandlingsmetod. Men vi börjar på steg ett.

Kinesiologi (key-ness i o logi) för att försöka få er att förstå hur det uttalas. Det har ingenting med Kina att göra. Behandlingsmetoden baseras på energier, muskelmekanik enda ner på nervnivå. Hur fungerar kroppen i rörelse?

Att behandla symtomen på problemen som många andra gör menar en kinesiolog är kortsiktigt utan dem letar efter roten. Roten till problemet för att långsiktigt återställa balansen.

Två behandlingar har jag mer energi i kroppen, mindre smärtor och ett öppnare sinne. Behandlingsmetoden i sig är ganska brutal hård och intensiv. Inget mjuk avslappnande eller rofylld stund utan motsvarigheten. Men effektivt och extremt frigörande när behandlingen är klar.

Hade min tredje behandling inbokad i fredags men fick avboka då förkylningen kom och knackade på dörren. Ser ljuset i tunneln med denna behandling om än det har varit smärtsamt och min träning fått en helomvändning. Bäst av allt är att micke har 20år inom branchen som PT och även hjälper mig med övningar och guide i hur min träning ska se ut. Mer om de i nästa inlägg !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards