Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

Träning och upplägg

Av Evelina - 27 februari 2017 10:22

När träningen flöt på bra och jag fick synliga resultat och kroppen fungerade fint innan jul höll jag mig till mitt stronglift schema 3 gånger i veckan.

Efter min behandling påbörjades hos micke har det fått en helt ny vändning men dessvärre tappat sin kontinuitet i träningen.

Då min problematik rent kroppsligt hängt över mig i många år men varierat i grad och styrka har denna träningsmetod varit den som fungerar bäst. Micke gav mig en ny infallsvinkel och även förklaring varför min träningsform fungerat så bra.

Dessvärre tills kroppen är återställd får detta program vila och det nya tagit form.

Mitt nya träningsprogram är baserat på rörelser i full rörelse. Det innebär inga isolerade statiska övningar. Dessutom får inte träningspasset vara längre än 20min. Detta för att inte överbelasta systemet och öka min smärttröskel. 2-3 pass i veckan, inte mer.

Man kan tycka att det borde vara väldigt enkelt att göra dessa korta pass som dessutom är sällan och "lätta". Men det hade varit väldigt svårt att få till kontinuiteten för att det blir för "simpelt".

Har sen förra veckan en förkylning som hängt men tänker mig nya tag i veckan. Måste börja på riktigt innan kroppen rasar på riktigt.

Bra frukost med färsk frukt och nu väntar en runda med vovvarna innan det är dags för dagens pass.

Nästa inlägg ska förhoppningvis handla om debuten med Yanti då vi snart ska göra vår andra start!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards