Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

Bakslag och framgång

Av Evelina - 28 februari 2017 15:56

Försökte mig på att träna fasthållande på apporteringen lugnt och stilla inomhus under gårdagen. Tog fram smaskig belöning för att kunna belöna stort när hon fattade vinken men icke. Damen låste sig helt på godsakerna och kunde inte alls fokusera på uppgiften. Jag blev både upprörd och frustrerad. Avbröt mitt i kaoset innan det skulle bli än värre än vad det redan var.

Vaknade på en bättre sida idag och tanken slog mig i väntan på mannen efter lunch att träna på bubblan.

Tog ut fröken på parkeringen och jobbade stenhårt på att hitta bubblan. Riktigt fint arbete och fokus från damen. Gick in i butikerna och kikade på lite saker och inhandlade en träningsväska till fröken. Tanken slog mig att träna mera på apporten, sagt och gjort.

Ingången fungerar hyfsat men sättandet fungerade sämre men farthållande blev bättre. Ska försöka nöta vidare på detta och hoppas att vi får ihop en bättre helhet i momentet en sist och att vi kan samla poäng på andra saker som vi annars är bättre på. Känns spännande men lite nervöst inför helgens tävling.

Skönt med lite träningsvärk från gårdagens pass. Imorgon är det dags igen och kvar på hundfronten idag blir lite fjärr innan jobbet. Hade hoppats på en promenad med djuren och min kärlek men tiden räcker dessvärre inte till.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards