Direktlänk till inlägg 6 mars 2017

Startklass rond två

Av Evelina - 6 mars 2017 15:10

Då har vi lyckats bränna av vår andra start i lydnaden. Denna gång var det nynäshamns bhk som var arrangören. Nytt upplägg, andra tävlingsledare och domare. Minns inte om jag publicerat något inlägg från första starten som Roslagen arrangerande i Norrtälje.


Med två tävlingar i ryggsäcken har jag massor av stjärnor och plus att ge till Roslagen som arrangerade den första tävlingen där vi trots en massa lajbans, nerver och bus fick fina vitsord och en härlig energi. Denna tävlingsarrangör/arrangemang var strikt, stelt och inte alls så välkomnande eller uppmuntrande vilket kändes trist. Fick en dålig start på uppvärmningen men samlade mig och fick till en hyfsat bra start. Lånad apport denna gång, som var en av de största misstagen förra starten.


Lyckades även denna start att nolla ett moment, förra gången var det fjärren, idag var det apporteringen som blev tokig. Trots detta ca 24p mer totalt och bedömningen var betydligt mycket hårdare. Så träningen vi lyckats göra, har gett resultat om än vi har en bit kvar.


För er som känner mig väl har den senaste perioden var påfrestande på så många olika poster, stor ekonomisk förlust, diverse privata angelägenheter och missöden och det värsta jag genomlidigt och fortfarande tär kroppsligt och psykist. Att vi öht tagit oss till start är ett under och att vi lyckats prestera relativt var nog räddningen.


Motgångarna som står på mitt bort just nu är tuffa, överjävligt tuffa bitvis. Ni som vet, ni vet, och ni andra får vänta tills jag orkar eller vill prata om det. Just nu försöker jag hålla huvudet över vattenytan och inte drunkna. Allt vänder till slut, men min tur har varit slut länge.


Tävling 1:

Följsamhet 5

Inkallning 7,5

Sitt under marsch 6

Apportering 5

Fjärrdirigering 0

Hopp över hinder 6

Helhetsintryck 7


"Ljuvlig hund, härlig energi, tyvärr ofokuserad mellan momenten"


Tävling 2:

Följsamhet 6,5

Inkallning 8,5

Sitt under marsch 8,5

Apportering 0

Fjärrdirigering 8,5

Hopp över hinder 7

Helhetsintryck 8


"Går ifrån förare"


Tillbaka till tävlingen - tack för support och stöttning för alla inblandade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards