Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Take a freakin hike

Av Evelina - 24 februari 2015 19:00

Här kommer ett inlägg som endast publiceras för att ventilera lite frustration och för att göra ett ställningstagande. Det är inte skrivet för att såra någon, provocera, eller på något vis vara otacksam utan snarare tacksam, blicka framåt och vara glad över min insikt.


Jag har under det senaste året stött på ett flertal människor, i träningsvärlden för häst, hund, egenträning och arbete. Många lärdommar, besvikelser, uppenbarelser och lycka har det året fört med sig. Det har fått mig att växa, utmana mig själv, utveckla mina svagheter och även bättrat på mina styrkor. Jag har även fallit tillbaka till en insikt som jag konstaterat i och med min utbildning i Boden 2013 - värdet av mig.


Med följande inlägg vill jag bara säga tack. Tack för att ni, i min omgivning har gjort det lätt för mig att välja hur jag vill att min framtid ska se ut. Vem jag vill vara, vilka jag vill spendera min tid med och vem jag vill utvecklas till att vara i mitt vuxna liv. Jag påstår inte att jag inte varit vuxen tidigare, men saker och ting förändras, människor förändras, utveckling sker konstant och jag vill så mycket mer än det jag har haft, har varit, och har gjort.


Min första insikt i och med förändring skedde när jag flyttade ner till Stockholm. Det finns så mycket i mitt bagage som jag bara ville lämna bakom mig. Erfarenheter, energier, mönster och begränsningar. Jag kommer för alltid att vara tacksam över att min bästa vän utmanade mig och jag tackade ja. Att jag satsade på en karriär, kastade mig ut och provade saker jag aldrig gjort förr.


Arbetsrelaterat har jag funnit ett yrke som jag trivs på. En arbetsplats som känns rolig att komma till, kollegor som jag utvecklas tillsammans med och ett företag som ser varje individ som en tillgång. En utvecklingsmöjlighet och en utmaning utan dess like - som fört med sig både gott och ont. Att som färsking få ett erbjudande som hundförare var fantastiskt! Det, kommer givetvis med en massa prövningar, svårigheter och jag har aldrig upplevt prestationsångest i den grad jag gjort med denna möjlighet. 


Människor som på kort tid har blivit otroligt viktiga i mitt liv. Som visat vad genuina människor kan tillföra i mitt liv, på samtliga plan. På samma sätt har jag insett att jag omgivit mig av väldigt mycket negativitet, missunsamhet och så mycket fult, mörkt och hemskt att jag bitvis har svårt att sova om nätterna. 


Så med detta inlägg vill jag bara säga: Tack men nej tack. Vänligt men bestämt. Till er som tillför det sistnämnda i ovanstående stycke - jag har tagit ett beslut att inte låta det vara en del av mitt liv längre.


Delar med mig av denna bild och börjar omgående skriva om något mycket roligare, mer spännande och gladare i nästa inlägg!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards