Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Climb for your life

Av Evelina - 20 maj 2015 01:54

Dags för rehab passet och överkropp igen då mina smärtor gett med sig. Det är verkligen en hatkärlek att köra överkropp med min hälsostatus. Jag älskar att känna pumpen i armar och axlar men att tugga smärta flera dagar efter förtar charmen med träningen rejält. Hatar att jag är så svag och är så begränsad men körde trots allt mitt vanliga schema med några ändringar.

3x7 8kg shoulder turn
3x7 3.75kg shoulder extensions
3x7 20kg Shoulder press
3x7 40kg Low row
2x7 40kg 1x7 30kg Lat machine
2x 5sek plank x 5shoulder climb x 5sek plank

Behöll 8kg på shoulderturn för att ta reda på hur min kropp anpassar sig och hanterar träningen. Gick ned kraftigt på extensions för att verkligen låta en arm i tager jobba och inte ta hjälp på inbromsning alls. Riktigt ruttet att jag är så enormt svag där. Samtidigt en reality check att jag faktiskt är totaltrasig i min skilda och axel och måste vara försktig. Ökade på pressen, låg rodd och latsen. Lite övermod på latsen vilket gjorde att jag var tvungen att lätta ur till sista omgången då stjärnorna gjorde sig till känna. Bytte ut mina aircats till planka och klättring från armbågar till händer x5 tillbaka till plankan och sen en kort vila. Hoppas att förändringen ger resultat och inte för mig helt sängliggande.

Ska försöka sova ett par timmar innan klockan ringer. Beroende på morgondagens form sticker jag till gymmet innan hundträningen och på natten vankas ny pass vända och nattjobb. Hoppas på att hinna till gymmet annars dröjer det till lördag innan vi ses igen.

Denna vecka kommer alltså innehålla 3-4 pass på gymmet. Förra veckan blev det torsdag-lördag. Så 3-4 pass i veckan är målet att hinna med. Terräng promenad torsdag, fredag inbokat så får vi se om jag klämmer in några korta övningar emellan om abstinensen kickar in.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards