Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Testkör fatsecret

Av Evelina - 28 februari 2015 22:38

Fick tips om att testa appen fatsecret som ska vara ett bra sätt att logga vad man äter under en dag och få en bra översikt på vad olika livsmedel innehåller. Jag har tidigare kört shapemeup lifesum appen men var inte alls nöjd. För er som inte vet loggar jag mina intag för att få en översikt på vad jag äter och även för att komma ihåg att äta.

Dieter hit och dieter dit är ingenting jag varken följer eller som är en del av mitt liv. Jag har däremot testat mig fram lite för att bygga kunskap och hitta en livsstil som passar mig. Näringslära, kost, motion och hälsa har alltid funnits som intresse och viljan att veta mer bara växer. Under hösten hittade jag något som helt klart är lockande, logiskt och hållbart att ha som livsstil utan att missa livets goda och som man slipper hårddieta och jojobanta. Kroppen får i sig rätt näringsämnen och träningen rätt energier. Carb cykling är något jag skulle kunna stoppa huvudet i och leva efter. Problemet för mig är att äta tillräckliga mängder.

Kommer utvärdera appen om ca 1månad både med känslan i kroppen och eventuella resultat. Resan mot en hel och hälsosam kropp har börjat och jag har startat dag två!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards