Direktlänk till inlägg 16 november 2016

Ingen röd vecka

Av Evelina - 16 november 2016 19:40

Fredagens pass på orange vecka uteblev pga 7 timmar i bil och nacken som bråkade efter alla timmar i bil på jobbigt före.

Provade det nya gymmet under nya lägenheten på måndagen. Saknade en hel del av mitt standardutrustning och fick improvisera en hel del. Vågade inte alls köra så tungt och var tråkigt svag så fick backa hem i vikter och fokuserade på teknik. Kroppen spökade även. Söndagen var näst intill olidlig i smärta i höften så ett "Light pass" på måndagen istället för ett hårt pass.

Dagens pass blev en mix, fortsatte med ökningen på squats från förra passet och inte mitt "max" då jag inte har någon stöttning när jag kör med fri stång nu väljer jag att lasta av och säkra tekniken. Kändes rätt tungt och misstänker att jag kanske fuskar något i djupet men osäker då jag saknade speglar på dagens pass.

OH pressen backade jag hem 7.5kg då jag kände mig svag och att jag under en period ar svingat mig igenom övningen. Valde idag att pressa igenom och vill gå långsamt för att bygga mer styrka och stabilitet. Tror jag vinner på det långsiktigt. Sista tre setten två sista repsen kommer en mindre sving så behöver bygga vidare på stabiliteten.

Var försiktig på marklyft och körde lite Safe då jag ska till ryggdoktorn imorgon. -5kg fick fin kontakt och bra känsla.

Avslutade passet med att köra 16kg ketellbell sneda crunches 30reps på varje sida samt 60reps utfall tills benen brann.

Blir kul att se om det ger någon utdelning i träningsvärk och vad doktorn säger.

Hoppas på att jag hittar en rytm där jag kan utveckla min träning och sakta men säkert ta mig vidare och nå en bättre stabilitet och styrka. Synliga resultat- hitta ron och känna mig starkare.

Två steg tillbaka och ett steg fram, hela vägen fram till drömkroppen. Mentaliteten och styrkan. Sakta men säkert vill jag ta mig dit. En dag i taget

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards