Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Nördig pepp

Av Evelina - 23 november 2016 22:49

Fick under arbetsdagen en härlig nöt att knäcka och mer kött på benen i var framtiden kan ta ge. Roligt när ens intresse kan glädja någon annan.

Riktigt segt pass idag på grund av rusningstrafik på gymmet. Fick gjort det jag hade planerat men oj vilken tid det tog!

Pulsade i squatsen och ökade vid varje set. Härlig kontakt i muskler och bra känsla.

I bänken låg upplägget något annorlunda. Här ökade jag antalet reps låg i Smith maskinen på dagens pass. Ökningen i varje set. Skönt att komma upp i 40kg och få till ett par reps. Härligt för den mentala spärren!

Stående rodd fick jag en dålig start på i dagens pass med härlig kontakt i slutet. Kul med ett nytt upplägg och lite lättare vikter med annat fokus.

squats
2x 40kg 6reps 3 gung
42.5 6reps 3 gung
45kg 6reps 3 gung
47.5kg 6reps 3 gung

bänk
10 reps 30kg
10reps 32.5kg
8reps 35kg
7reps 37.5kg
6reps 40kg

10reps 35kg
10reps 40kg
10 reps 42.5kg
10reps 45kg
10reps 47.5kg

60 utfall
30/30 kissade hunden

Avslutade med lite extra benövningar där rumpan fick jobba lite extra. Vet inte exakt vad som kommer i kläm men vid flertalet reps kommer en tryckande känsla där jag även känner mig extremt svag. Mjölksyran dök upp lite senare i utfallet vilket var roligt. Kul att se hur musklerna återhämtat sig.

Peppen inför fredagens pass kliar i hela kroppen! Längtar efter att köra lite "nya" övningar och ge överkroppen en genomkörare med biceps negativa chins och lats på tillägg !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards