Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Aşkim - Turkiskt bröllop

Av Evelina - 8 mars 2016 12:28

Denna helg dedikerades till min gamla trogna vän, Melike och hennes blivande man.


Vi åkte ner sent på fredagen för att finnas på plats till lördagens bröllop. Det var en tuff resa ner med riktigt skitig sikt och före, men tur nog hade jag privat chaufför som klarar av det mesta.


Under lördagen skulle det fixas med slips och present innan det var dags för brölloppet. Hann även träffa lille tiger en kortis på förmiddagen. Saknade fantastiska lilla barn!


Lokalen brölloppet hölls i var smakfullt inrätt och dekorerat, ett fint mottagande i entrén av brudens mamma. Vi hälsades välkomna av bruden och brudgummens anhöriga som stod på led i lokalen. Vi fick hedersplatser precis brevid bordet där brudparet skulle sitta.


En fin cermoni inleddes efter en stunds väntande och dansande med lite tilltugg på borden, Melike och hennes Kemal anlände till lokalen med turkiska trummor.


När första valsen var avklarad och jag smygfotat en del brast det. Alla känslor som denna kvinna jagade igång i mig var inte alls vad jag förväntat mig. Vår väg tillsammans, alla minnen, alla hinder som vi mött tillsammans, var för sig men delat med varandra bubblade upp till ytan. Mot alla odds, förmodan och mörker som funnits i våra liv stod du där. Vacker som änglarnas finaste ängel, tillsammans med din kärlek - som DU valt. 


Cermonin fortsatte och varvades med dans, mat och ett turkiskt band som spelade. Pratade med vänner och familj till bruden och hade min bättre hälft vid min sida under hela kvällen. Hade inte kunnat vara mer tacksam över att han delade detta med mig. På egna ben hade jag nog inte hållt ihop.


Det var så ofattbart vacker, sentimentalt och så fruktansvärt mycket kärlek. Jag har nog förträngt på många sätt hur nära du Melike står mig. Alldelens närmast hjärtat har du en fantastisk stor plats, och jag hoppas för allt jag är värd att du får leva lycklig i alla era dagar som Fru Yilmaz.


Tack för att jag fick vara med och dela denna fantastiska upplevelse med dig, min syster.


Så mycket kärlek, tårar, respekt och känslor - för dig, till dig. Jag älskar dig till mitt sista andetag Melike (Erdogan) Yilmaz.

       

 
 
Ingen bild

Alexandra

8 mars 2016 22:48

Fina!!😍

Evelina

9 mars 2016 11:58

Tack!! ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards