Alla inlägg den 4 mars 2016

Av Evelina - 4 mars 2016 19:38

Började i årsskiftet att arbeta på en liten klubb, med små begränsade förutsättningar för sin verksamhet men en enorm glöd. Fantastisk sammanhållning, massor av kärlek och driva beslutsam personer i fronten.

Jag har stormtrivs sen första dag, bemötandet har varit fantastisk och både kollegor, medlemmar och hästar berikar verkligen min vardag.

Denna lilla klubb, som är belägen i ett kostall, i en sluttning har lyckats ta ett enormt steg som påbörjas i veckan - vi ska få en anläggning!

Ett varmt stall, en stor ridbana och möjlighet till inackordering, teorisalar och andra lyxiga finesser.

Fas 2 i denna satsning är ett ridhus. Vi jobbar stenhårt för att detta ska bli verkligen men vi börjar med ridbana, stall och en ny plats.

Känner jag någon som har bra kontakter på tillväxtverket, företag som är villiga att bidra med expertis, tid, sponsring eller annat för våren klubb och Åre hästsport arena mottages allt detta tacksamt.

Känns helt magiskt att vi ska få ett riktigt stall!! Ungdomarna, de vuxna, vi som jobbar och lever för sporten och hästarna kan inte annat än jubla och samtidigt lägga in en högre växel. Det händer verkligen!

Av Evelina - 4 mars 2016 18:03

Kan klappa mig på axeln och känna mig nöjd med veckans rutiner. Morgon prommis alla dagar med hundarna innan jobbet eller frukost. Fick med mig mannen som avslutning på veckan.

Alla tre gympass är avklarade trots att vi sitter på väg söderut för helgens äventyr. Skönt att ha fått det gjort om än det tog emot att vara så svag som jag varit.

Lyckats öka på A passet med start i onsdags och B passet som dagens pass. Safeade något på måndagspasset pga vilan och den oregelbundna rytmen med besök på gymmet.

Ska verkligen göra mitt yttersta för att hålla mig frisk så att dessa rutiner kan återgå till något jag behöver och gör på fasta dagar.

Hundträning 4 dagar i rad. Läggandet under gång har verkligen tagit form med boxer fröken så nu gäller det bara att jobba stadgan så hon har ro att ligga kvar. Men wow vilken känsla och förighet hon bjudit på dessa pass!

Schäferduon fick en kortis men var mer intresserad av apportering av snökocker än träning.

En härlig vardags vecka och min favvis har jag haft lite extra tid med vilket jag är väldigt glad över.

Nu väntas äventyr och pompa och ståt! Undrar hur denna helg kommer sluta.

Ska försöka fota och dela med mig av äventyret - spännande blir det vilket som.

Tjing tjong!

Ovido - Quiz & Flashcards