Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Evelina - 2 mars 2016 14:20

Började veckan med två nya målsättningar, morgonpromenad med hundarna innan frukost. Ett pass på gymmet på måndagskvällen. Nästa pass blir efter kvällens arbete på ridskolan. Lite kluven kring att träna så sent men har inte hjärta att låta hundarna vänta i onödan när vi båda arbetar. Körde samma vikt på knäböj som senast och teknik på OH pressen då jag inte hade någon passning. Börjar kännas helt okej och kanske vågar öka i vikt nästa gång.

Ökade på marklyften vilket kändes bra, skulle gärna få en check att jag bibehåller tekniken.

Mina två mål driver mig framåt och jag hoppas verkligen att jag får vara frisk och upprätthålla träningen.

Nedvarvning innan det är dags för lite hundträning och matlagningen innan jobbet.

Påbörjat arbetet med läggande under gång och även stabilitet där jag använder de andra hundarna som störning.

Förhoppningsvis ska vi skapa fina moment och våga tävla denna säsong. Apportering är däremot mitt absoluta ogilla moment. Vet inte riktigt hur jag ska lära in det i stillastående position.

Boxertösen hämtar den om jag kastar men då Apportering är vid min sida, håll och sen återlämna har vi stött på problem. Tips mottages tacksamt.

Tröttheten hänger fortfarande över mig men hoppas den släpper snart då jag vistas mer ute.

Ovido - Quiz & Flashcards