Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Ingen har rätt att begränsa dina drömmar

Av Evelina - 8 mars 2016 20:00

Om det var igår, eller om det var dagen innan... Minns knappt vad som är vilken dag och vilken dag som är vad. Hur som, hade jag ett stort sug att skriva av mig om diverse saker, jo nu minns jag - i söndags i bilen på väg hem från Stockholm.


Först och främst ett problem som är överhängande när vi åker iväg över en helg sådär, så många saker man vill hinna göra - men alldeles för lite tid att hinna träffa alla, göra saker och faktiskt också ha tid att göra ingenting. Men denna helg var ju bröllopet huvudsaken och dit hann vi ju, även om fint folk - alltid kommer för sent!


Lilltigern hann vi se denna helg, vilket var efterlängtat och slå en kik på herr Karlssons nybyggda hus - och där kommer temat för detta inlägg. Drömmar!


Efter att ha gått på husvisning hos Jonas och Sabina började det definitivt spritta i flertalet kroppsdelar. Drömmen om ett hus (skrik som en fjortis och stora bokstäver OOOH MAAAJ GAAAD). Det bara bubblade över om drömmar, önskan och längtan om ett hus. Inte nu, absolut inte nu men en dag. Att faktiskt ha det huset, precis det huset man dröm om. Vi spånade lite på vägen hem på olika tillverkare, material och annat - jämföra vilka som kan erbjuda vad helt enkelt.


Men då vi båda vet att detta inte ligger inom närmsta framtid började vi istället prata om något vi önskar att göra i vår. Motorcykelkörkort! Drömmen att faktiskt ha en sporthoj att färdas med, ta sig lite "egentid" där hundarna kan få vara ute, inne eller kanske på "kollo" och driva runt med en hoj. Snacka frihetskänsla (stora ögon, hjärta, hjärta).


Kikade runt lite på alternativen, är ju helt ny inom mc världen men vill ha något sportigt, rätt lättkört och samtidigt något jag som liten tjej orkar parera och når ner lite på om inte annat.


Tror att jag hittat en "vinnare".


Så just nu ligger en del av planeringen på att kanske försöka fixa kortet i vår och om man nu endå ska drömma, dra en lite trip i sommar med cykel hade inte varit så tokig. Drömmar är faktiskt helt fantastiskt också, för där finns det ingenting som säger att dem är för stora - eller att dem måste vara relaistiska. En annan sak med drömmar - det finns ingenting som säger att dem inte kan bli verklighet.!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards