Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Evelina - 24 januari 2016 23:40

Gårdagens heldag i backen och dag två eftwr gymmet har gjort sina budskap påminnda. Schysst känsla i kroppen efter lite aktiviteter. Bålen axlarna och delar av överkroppen har den där riktigt schyssta känslan någon form av träning lämnar efter sig.

Imorgon kör vi gymmet igen, hoppas verkligen att min man hittar motivation och ork att följa med då jag fortfarande behöver coachning och passning med de nya övningarna.

Att hitta rätt teknik för basövningarna som mer eller mindre är helt nya för mig kräver tid och tålamod. Något som jag bitvis finner väldigt påfrestande.

Överkroppen faller fram i knäböjen: analysen kring detta är bristande flexibilitet i höftböjaren samt rädsla för att tappa balansen. Lösningen vi funnit för detta är kilen i hälen. Stor skillnad, bättre position och känsla samt grundteknik. Jag har fortfarande mycket att jobba på här men känner att beslutet i fredags om att minska gradantalet fokusera på att hitta position för Överkroppen känns bra.

Bänkpress står på morgondagens schema vilket är en av mina absoluta ogilla övningar. Svag, svårt och frustrerande. Har valt att smyga fram i ökningarna på denna just av anledningen att jag vill ha en riktigt bra teknik innan jag går upp i vikt.

Sist men inte minst kommer stående rodden. Här är det blandade känslor. Gillar känslan men övningen skrämmer mig något för sluttekniken som jag vacklar på. Har inte riktigt kunnat applicera den teoretiska, logiska tanken bakom hur detta ska utföras och faktiskt få till det i lyftet. Hoppas att morgondagens pass sätter pricken över i;et så att jag inför onsdagens pass kan känna lite förtroende inför marklyftet.

Än så länge känns axeln bra och motivationen bara stiger. Längtar verkligen massor till att få känna mig stark, hel och våga lita på min kropp igen.

Den mentala biten har jag under denna korta period blivit mycket starkare, utvecklingen har redan tagit fart men den fysiska biten behöver nog lite fler tillfällen även om jag ökat på vid varje pass.

Sällskapet från Grekland stannar ett par dagar till och mannens lillasyster finns på plats från idag vilket känns bra på många sätt att spendera tid med henne i veckan.

Min största inspiration och goda vän beräknar födsel under måndagen och jag ligger på nålar.

Hoppas att förlossningen går bra och jag är övertygad om att varelsen som får se dagens ljus kommer vara fantastisk på så många punkter. Helt övertygad om att dem kommer bli världens bästa föräldrar och uppfostra ett fantastiskt barn. Längtar verkligen till att se denna skapelse så att jag knappt kan bärga mig.

Mentalt känner jag mig omotiverad för kommande vecka av olika anledningar. Längtan till min häst, mina nära och kära och viljan att finnas en armslängd ifrån en enorm händelse som ett efterlängtat barn. Många känslor.

Glad att min största kärlek i livet ligger och andas bara några centimeter bort och att de fyrbenta sover skönt i rummet bredvid.

Tack för allt jag har i mitt liv och motivationen att utvecklas och utmana mig själv när mörkret knackar på och viljan är kluven om vad när och hur.

Kärlek och omtanke.

Ovido - Quiz & Flashcards