Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Evelina - 4 februari 2016 00:14

Då var sista passet gjort efter 3 veckors snöret passerat. Nio pass rikare, starkare och lyckligare.

Än är det en lång väg kvar att gå innan jag vågar kalla mig stark, stadig eller visa några synliga resultat. Ska försöka fota och se om ytterligare tre veckor om det märks någon skillnad.

Jag är väldigt glad att jag orkat öka om än jag varit försiktig. Stått stilla i vissa övningar mer än andra, backat gjort om, ändrat teknik och försöker bygga stabilitet.

Programmet jag använder mig av föreslår +1kg per pass på OH press och Bench men tyvärr har vi inga 0.5kg plattor. Av den anledningen har jag valt att stanna ett pass och sedan öka 2.5kg som är nästa steg. Det ger alltså en generell ökning på 1.25 per pass om man slår ut det, viket känns bra.

Så totalen på övningarna har blivit.
Squats: +17.5kg
Bench: + 5kg
Row: + 7.5kg
OH press: +5kg
Deadlift: +7.5kg

Utvecklingen på chins har gått från 5kg assist 3x5 til assist 5kg 3x8 på två pass. Tyvärr har det inte funnits tid och ork att göra extra övningar efter basövningarna. Men det kanske ger med sig, vill som sagt lära mig chins, dips och även bättra på coren.

Skönt att motivationen är stor och suget ännu större. Bara kämpa på och låta tiden ha sin gång !

Nu ska det sovas lite innan morgondagens jobb! Tjingeling baaaadring

Kanske kommer en analys för dagens träning senare beroende på om jag känner för att vara träningstjatig eller ej ?

Ovido - Quiz & Flashcards