Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Första hoppträningen på över ett år

Av Evelina - 20 februari 2016 00:12

Blev peppad av mina kollegor att följa med och hoppa på Wången så här en fredagskväll. Velat mycket fram och tillbaka och funderat om jag var mogen mentalt och fysiskt. Fick med mig min klippa om det skulle gå åt fanders fysiskt så kunde jag fly.

Ponnybus skötte sig glad men tyckte nog jag var en kärring! Kanske inte det vackraste passet jag ridit, han är grön och behöver en del - korrigeringsridning men har gott om potential att bli riktigt trevligt. Kan bli spännande om jag får fortsätta jobba med honom.

Länge sen red unghäst och än längre sen jag red någon som är lite av en fegis. Vi tog oss igenom alla utmaningar på passet och hoppade banan rätt trevligt som avslutning.

När ridbarheten infinner sig tror jag att han är riktigt rolig och att vi kan vara ett sju jäkla team!

En bit bort men vi är åtminstone på väg. Finns ett kort klipp på IG.

Nu är jag trött i både kropp och knopp då vi avslutade kvällen på stationen. Orkar inte kommentera men alla mår bra och förhoppningvis rider vi ut denna storm utan några större men.

Nattmössan på, fredspipan tänd. Sussa gott och dröm sött !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards