Direktlänk till inlägg 8 februari 2016

Where do i begin ?

Av Evelina - 8 februari 2016 17:23

Mycket på en gång nu, vet inte riktigt varifrån jag har fått lusten att blogga igen men den är här, och vem vet - den kanske är här för att stanna?


Har sedan gårdagen haft extrem träningsabstinens, det infinner sig nästan alltid på söndagar. Kroppen är som van att få träna varje dag och att avsluta veckan med en tvådagars vila blir som konstigt, även om jag vet att kroppen behöver det. Så ikväll är det äntligen dags igen! Tyvärr påbörjas denna vecka med B-passet som helt klart är mitt minsta favoritpass. Militärpressen är verkligen ett rent och skärt helvette. Men men, skam den som ger sig, att det tar emot så extremt är med facit i hand inte alls konstigt, men jag ogillar det inte mindre för det.


Jobbar sista veckan på mitt gamla schema sen kommer jag gå ner i tid. Märklig känsla, att jag ska gå ner MER i tid när jag redan jobbar så lite. Men jag måste lyssna på min kropp och faktiskt tänka till. Jag behöver ha fler dagar som ger utrymme för balans, vila och ro. Annars misstänker jag att det är en tidsfråga innan jag klappar ihop fysiskt igen.


Efter en fantastisk helg med min bättre hälft har jag än en gång fått mersmak för balansen. HELT underbart när allt klaffar. Hunddjuren fick tid, energi och engagemang, vi fann tid att laga mat tillsammans, äta ute, utflykta och pyssla. En riktigt, riktigt bra helg. Något för sliten och trött men i övrigt riktigt magisk. 


Tog en massa fina bilder som jag väger om jag ska dela med mig av eller hålla på, dem gör mig alldeles varm och fluffigt lycklig i själen. 


Hoppas att orken räcker till ett par timmar i backen under morgondagen, tror det skulle göra mig gott. Lite sol önskas och ett par minsugrader - tack du store vädergud av okänd härkomst.


Om det är pissigt väder och jag blir alene kanske man skulle bokat in ett pass på yogan? Stärka balansen i vardagen ytterligare. Höll på falla för frestelsen idag men balansen fick sig en mindre törn men återgick.


Nu lite tanke och reflektion eller kanske en "vill haaa lista inför födelsedagen?"

 

(bilden är lånad från google.se)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards