Direktlänk till inlägg 19 februari 2016

Välkommen träningsvärk!

Av Evelina - 19 februari 2016 10:26

En vecka från gymmet pga visiten i sthlm och en lite för trött kropp. Kände under fredagen förra veckan att jag hade ett utbrott av förkylning nära. Den ligger och pyr vid utan men har lugnat sig något. Tog därför ett beslut att prioritera sömnen före tidig, tidig träning på fredagsmorgonen.

Fick sköta om min bättre hälft på onsdagens planerade träning och kompenserade detta med att åka till gymmet igår kring lunch. Har haft dåligt samvete att träningen har fått ett uppehåll men motivationen har absolut inte dalat utan snarare vuxit under veckan som gått med bakslag för krocken så klart.

Appen som jag registrerar min träning med föreslog att jag skulle gå ner 10% i vikter då jag inte tränat senaste veckan men jag var hård och höll mig till planen förutom på militärpressen där jag lastade av. Då detta är min akilleshäl och jag fick fuska lite förra gången med mera fart valde jag att gå ner-2.5 från förra veckan istället för att öka 2.5 som hade varit grundplanen för förra veckans ökning. Surt men jag ser ljust på möjligheten att öka här när jag har assist igen.

Nu har jag passerat min vikt i marklyft vilket känns lite ballt! Tror även att jag börjar nå en platå på knäböjen eller så har en veckas vila gjort muskelminnet lite vekt. Tänkte försöka ge mig på ett pass imorgon också!

Ikväll väntas en dejt med en fyrbent vän på en helt ny plats ? mer om detta senare !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards