Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Årsavstämning

Av Evelina - 10 april 2016 20:06

Fick precis en "flashback" av min tidigare blogg där jag alltid summerade föregående år och även gjorde en "målsättning" för kommande år. Väldigt spännande att se vart man landar när man lägger upp mål för kommande år.


Funderade precis på om jag skulle göra en, åtminstone för kommande år. Det finns absoluta höjdpunkter med 2015 men mycket mörkt, jobbigt och dystert också.


Finulade lite på't men bestämmer mig för att låta det vara osagt, vart jag är om 1år eller innan slutet av 2017 håller jag osagt än ett tag. Sen är jag kanske lite vidskeplig och rädd för att "jinxa" mina kommande planer. Men vi kan helt klart säga att det kommer kräva både det ena och det andra.


Det fyrbenta kommer få arbeta, jag kommer få bekänna färg och förhoppningsvis kommer upplevelserna för detta år att bli fantastiska minnen. Det jag vet är att stora förändringar snart ligger i fatet och att det blir spännande! 


Värmer upp för kommande tävling och dagsstatus på hundarna är följande:

Farock jobbar jag korta pass med då höglöpen sätter koller i huvudet på honom. Han arbetar fint trots att annat lockar, sitt framför har blivit bättre och momenten blir renare och renare - ser framsteg vid varje tillfälle.


Yanti: börjar förstå skillnaden på de olika kommandon som jag använder. Överambitiös som hon är blir det lite tilt till och från men det tar sig sakta med säkert. Andra passet idag börjar 360¤ vänster att ta sig men jag får vara lite aktsam på att hon sätter ner rumpan i vändningen vid avslut.


Hoppas helt klart på att vi hinner få en del fina pass under veckan och att vi kan prestera bra när det väl gäller. Det viktigaste för mig är trots allt att vi har roligt och att samarbetet stärks för varje pass.


Har valt att slopa "fot" kommandot helt eftersom att jag tillåter lite mer "svängrum" i rallyn än vad jag kommer tillåta i lydnaden och förhoppningsvis IPO't i framtiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards