Alla inlägg den 6 april 2015

Av Evelina - 6 april 2015 19:25

Åkte till Uppsala för hundträning under em. En större samling ekipage och tre nya ansikten på plats. Två tjejer med boxer vilket gjorde ett boxerhjärta lite större. Fina skrynkeltrynen!

F skötte sig momentmässigt bra, måste filas på Framförgående men övriga moment börjar bli riktigt trevliga. Stood my ground igen och höll mig till min plan att bygga vidare på en god relation men rättvisa grunder. Övriga tillvägagångssätt fick passera hörselgången och lätta på motsatt sida.

Humöret på herrn var totalskevt och han var riktigt bitter, grinig och otrevlig. Jag agerade sakligt och ignorerade att han måste vaknat på fel sida. En dålig dag kan vi alla ha.

Skulle dock behöva fylla på positivtränings energi snarast. Målet känns långt bort. Kanske har jag en dålig dag eller så är det oxidativ stress som kommer krypande. Tåls att fundera på.

Av Evelina - 6 april 2015 19:18

Fick en hälsning från norr och min rödhåriga kärlek. Skilla fick snussa hund vilket är något hon älskar. Är så facinerad att ett så stort djur kan ta sådan hänsyn till något så litet i jämförelse och anpassa sig. S snusade och kliade lilla randig och i gengäld så fick skilla nytvättade öron.

Saknar mina tjejer i norr men det glädjer mig att dem har det bra och det gör mig så lycklig när jag får bilduppdateringar!

Tur Z kan lugna mig och H hålla mina fötter på backen när jag svävar iväg och saknaden blir för stor.

Ovido - Quiz & Flashcards