Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Evelina - 6 mars 2015 23:08

Satt och påtade ihop ett långt inlägg om dagen men mobilappen loggade ut mig och tydligen sparas det ej automatiskt som utkast... suck... Så inlägget om dagen får helt enkelt skjutas på framtiden. Svårt att klämma in allt i livet just nu.

Kryper isäng med en känsla av att känna mig otillräcklig och saknar min boxertant. Löptiken är på hälsobesök i norrland som insats att rädda mina föräldrars hälsa och välmående. Mamma saknar dig tösen. Delar därför med mig av en bild på min finaste tjej.

Av Evelina - 6 mars 2015 10:40

Under gårdagen blev det väldigt mycket hund på schemat. Startade morgonen med H och riktigt mysig morgon. Promenerade ner och köpte en kaffe körde första passet lydnad under tiden H fixade kaffet. Ingen kravfas alls i promenaden utan bara "rasta". Åkte till kurvan för att införskaffa dragsele, bälte och sen fick schäferduon varsitt halsband och ett läderkoppel införskaffades.

Andra lydnadspasset blev i kurvan lite bättre förståelse för bakdelskontrollen och fokus. Väl ute i stallet kopplades hundarna på och löparrunda på 1mil sattes i verket. Runkeeper appen dog tillsammans med Tim's telefon strax innan mål men vi lyckades ta oss runt! Ett till pass lydnad där vissa bitar börjar falla på plats.

Ett pass lydnad på parkeringen innan sängdags så -1 på inplanerad träning så fredag (idag ) måste jag ligga på minst 6 pass innan garageträningen ikväll.

Inväntar H från duschen för att styra upp frukost och sen mer hundträning. Träningsvärken från helveter har tagit ut sin rätt men det ska kännas att man lever!

Ett pass avklarat efter morgonpromenaden och förståelsen ökar och vi är något på spåren. Ett fint framförgående med stadga i ställandet vilket kändes fantastiskt!

Bild på gänget från igår!

Ovido - Quiz & Flashcards