Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Evelina - 9 mars 2015 20:32

Fick vetskap om att det var internationella kvinnodagen igår och vill slå ett slag för det så här i efterhand! Måste dock trycka lite på att det har gått för långt. Hylla kvinnor i all ära, för kvinnan är fantastisk på många sätt. Hon bär och föder barn, föds ofta med en hög dos empati och omsorg. Men jag ställer mig frågan - varför finns inte internationella dagen för män?

Att vara feminist är ju något som ska stå för jämdställdhet inte jämnlikhet. För jämnlika kommer vi aldrig vara. Vi ÄR biologiskt olika och det är ju fantastiskt! Tänk så tråkigt om vi bara vara lika skapta och hade samma biologiska förutsättningar vad monotont det hade blivit.

Efter det "olaga frihetsberövandet" jag utsattes för på morgonkvisten har jag varit produktiv. Målat i köket handtag och lister, bakat en kaka och tränat hund i två omgångar. Trisdessen tog vid och började pilla lite hår, har helt lagt det intresset på hyllan men drömmen finns långt där inne.

Inväntar H för lite käk, tydligen blir det sthlm's bästa tapas bar som skall upplevas. Bjuder på en outfitbild och även en naturell sådan då endaste brynen är rörda i sminkväg.

fet textBe proud and love YOU - trust me you will sparkle! fet text

Av Evelina - 9 mars 2015 10:30

Efter gårdagens vårsol som kikade fram var det dags att skutta in i popsnöre kläderna. Matcha solen och sprida lite glädje, på med mina blekorangea byxor och ett raffigt rött läppstift. Efter en mysig start på morgonen med hundpromenad och café besök innan golvläggningen sattes igång.

Bröt mitt på dan för att träffa min finaste morotstott och hennes kosmos. Lite stallhäng, hundbus sen var det tillbaka till lägenheten i norrort som gällde. Sista delen av golvet lades av mannen och helhetsintrycket blev fantastiskt! Middag efter en del cruse i stan och sen hem för att besöka madrasslandet innan verkligheten började om. Vaknade till när H åkte till jobbet och bestämde mig för att starta dagen tidigt med en långpromenad. Chi fick jag för det, inlåst i lägenheten då huvudnyckeln endast går bruka utifrån i överlåset. Tur att H har fantastiska vänner och att Jonas kunde komma och rädda mig i sin stora blanka röda springare. 


Hem och måla samtliga handtag till köket och funderar kring framtiden för fina S. Tiden börjar bli knapp och ångesten ökar. Vill få allt klart, påbörja min rehab och fokusera all energi på F. Underbart samtal från Norr.. åh vad ni är saknade mina fina.   

Ovido - Quiz & Flashcards