Alla inlägg den 7 mars 2015

Av Evelina - 7 mars 2015 21:53

Bra start på dagen att starta med lydnad och därefter en prommis med duon. Efterhänget av gårdagens slut plus en massa mardrömmar när H var iväg på saltning har lämnat med sig en dov underton på hela dagen. Jag ifrågasatte en av mina bästa vänner då jag blev ledsen och arg då denne underminerade mig och min utveckling under senaste året. Ventilerat, kanske inte avklarat men iaf inte undanstoppat.

Kikat på kakel till lägenheten och halldelen, mycket tankar som snurrade kring ett framtida hem. Drömmar och visioner. Stentorsk är jag definitivt!

Kalas hos en vän till H. Dem är så himla mysiga både födelsedagspojken och dennes sambo. Riktigt härliga och skön atmosfär. Hamnade i snack om löpningen och tänker nog ta mig en runda så fort kroppen andats lite. Skönt med lite konditionsträning och att rensa huvudet.

Lite disträ, mycket som kommer falla på plats innan månadsslutet som skrämmer mig och kommer vara enorm skillnad. Skippade övrig hundträning förutom morgonpasset då huvudet fastnade i mardrömmsträsket.

Av Evelina - 7 mars 2015 00:52

Så då testar vi igen med dagens uppdatering då J.B verkar ha svårt att infinna sig.

Åt frukost på ett mysigt fik nere vid vattnet och fick härlig inspo på en riktigt fräck vattenbehållare i glas med kran som fångade mitt inteesse. Kändes sjukt fräsht att ha en sådan hemma och fylla den med härliga frukter och bär till varma sommardagar. H snappade upp det fort och frågade kökschefen vart den fanns att få tag i. Kanske bara en fin gest men jag blev rörd av tanken.

Organiserade, sorterade och försökte skapa lite ro i mannens liv genom att fixa lite fint hemma hos honom medan mr handyman la parkett golv i lägenheten. Assisterade med det som var möjligt och därefter blev det en promenad med schäferduon.

Lillepojken fick sig ett lydnadspass både före och efter promenaden. Fina framsteg och varierade störningar stötte vi på. Han jobbade fint och tänkte mycket när saker dök upp i hans näehet. Ännu ett fint framförgående visade han upp så jag tror minsann vi kommer något på spåren!

Mer golvläggning innan vi bröt för middag i Centrum. Tacos som avslutades med att lille fröken fick köra pickis hem. Snacka om att känna sig liten! Men v8 motor och att sitta i the biggest the badest kändes rätt ballt.

Dags att försöka sova lite, snusa in lite manlig doft innan han slits ut i natten för saltning.

Var rädd om varandra och lev med no regrets där ute. Kärlek och respekt!

Ovido - Quiz & Flashcards