Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Kompenserar för gårdagen

Av Evelina - 9 mars 2015 20:32

Fick vetskap om att det var internationella kvinnodagen igår och vill slå ett slag för det så här i efterhand! Måste dock trycka lite på att det har gått för långt. Hylla kvinnor i all ära, för kvinnan är fantastisk på många sätt. Hon bär och föder barn, föds ofta med en hög dos empati och omsorg. Men jag ställer mig frågan - varför finns inte internationella dagen för män?

Att vara feminist är ju något som ska stå för jämdställdhet inte jämnlikhet. För jämnlika kommer vi aldrig vara. Vi ÄR biologiskt olika och det är ju fantastiskt! Tänk så tråkigt om vi bara vara lika skapta och hade samma biologiska förutsättningar vad monotont det hade blivit.

Efter det "olaga frihetsberövandet" jag utsattes för på morgonkvisten har jag varit produktiv. Målat i köket handtag och lister, bakat en kaka och tränat hund i två omgångar. Trisdessen tog vid och började pilla lite hår, har helt lagt det intresset på hyllan men drömmen finns långt där inne.

Inväntar H för lite käk, tydligen blir det sthlm's bästa tapas bar som skall upplevas. Bjuder på en outfitbild och även en naturell sådan då endaste brynen är rörda i sminkväg.

fet textBe proud and love YOU - trust me you will sparkle! fet text

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards