Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Förebild och inspiration

Av Evelina - 14 mars 2015 09:48

I november 2013 mötte jag en kvinna. En glädjespridare och en frisk fläkt i min då ganska mellanmjölkiga vardag. Så här 1år och 4månader senare skulle jag för allt i världen aldrig byta bort den helgen i Tylösand.

Jag hittade min tvillingsjäl på ett enormt givande konvent i LR's regi med Marcus Schenkenberg som gäst.

Denna kvinna finner jag inga ord för. Hon är en sådan fantastisk vän, mamma, kvinna och varelse att utan henne i mitt liv skulle nog min värld stanna eller snurra i otakt.

Alla timmar i telefon, långa konversationer och obetalbara sekunder jag spenderat i hennes närhet kan jag aldrig tacka gud nog för. Till den saken hör då att jag varken är troende eller övertygad om att det finns en gud. Oavsett om det finns en gud eller om det är kosmos som styr är jag evigt tacksam att just hon kom in i mitt liv.

Så mycket kaos som livet bjuder på har hon alltid stöttat, skällt och gett mig verktygen jag inte hittat, haft eller kunnat bruka för att hantera och bearbeta livets berg och dalbana.

Om jag en dag får privilegiet att ha egna barn med min kosmos önskar jag att jag får bli en tiondel den mamma hon är. Sådana fantastiska barn som hon uppfostrar trots alla motgångar och livets alla prövningar kommer jag vara stolt över mig själv.

Kärleken går inte beskriva, och om du läser det här. Jag älskar dig och är tacksam för varenda millimeter. Oavsett vad livet tar och ger kommer min kärlek och tacksamhet för dig räcka till oändligheten och tillbaka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards