Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

High to Low

Av Evelina - 23 mars 2015 16:58

Tränade hund igår kväll tillsammans med min coach och mentor samt med moraliskt stöd och assisterande störning. Ny miljö och snäppet vassare fas.

Schäfer pojken skötte sig fantastiskt!! Så mycket svåra saker som han efter många om och men lyckades överkomma och kliva över och prestera från. Platsliggningen drogs till sin spets och därefter blev det samtliga moment inför provet i lydnaden förutom hinder som tragglades. Jätte fina framsteg och en fantastisk arbetslust, känsla och prestation. Lyckan var fenomenal och inkallningen finns att se på IG för den nyfikna. Lycka, tacksamhet och glädje somnade jag med ett leende på läpparna.

Pået igen idag startade vi morgonen med 35min cykel och därefter styrde vi mot Uppsala. En blandad kompott, många framsteg och några bakslag. Smärtan är för hög för att gå in på detaljer nu. Men summeringen blir trots allt att jag känner mig sänkt och ifrågasatt. Jag vet att jag varken besitter mer kunskap eller erfarenhet än de övriga på plats. Men det sårar mig att ett träningssätt som bygger på förståelse och breda grunder ifrågasätts och smulas.

Jag har hittat ett träningssätt och metoder som jag kan stå för, som jag tror på och har full tillit att det är vår väg att gå och ändå blir det smulat. Gårdagens high ligger idag på low, low. Vilket är tråkigt. Jag önskar vi hade mer tid, men jag hoppas, ber och önskar att allt vårt arbete kommer ge utdelning i den grad att vi klarar oss. Om det finns en högre makt är det min primära önskan.

Nu blir det att inta en position som är genomlidlig och agera moraliskt stöd. Söka lite tröst i långnosarna och mannen för att kravla upp igen. Saknar min fröken lite extra just nu.

Need to suck it up, bring my A game and show the nonbelivers we can and will succeed.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards