Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Evelina - 14 maj 2015 20:42

Då var det dags för omgång två på lower body i mitt split schema.

Reflektioner från förra passet underkropp: Handikapp känsla, bra med träningsvärk i de områden som fick jobba. Härligt att känna att man lever men jag kunde kravla mig ur sängen. Valde därför att öka lite idag om än ytterst lite.

Glute 3x10 25kg
Leg press 3x7 70
Total abdiminal 3x7 40kg
Lower back 3x7 35kg
Kettelbell crunch 3x10 14kg
Utfall 2x14 8kg
3x10 jack knifes
3x10 Air jacks ori sumo narrow

Var lite disträ på gymmet och råkade flexa mellan lite tyngre och fler repititioner men samma vikter. Så nu får vi se hur det känns och hitta ett bra mellanläge. Vill inte frångå planen me att experimentera lite i början är nyttigt.

Glute 3x7 30kg
Kettelbell crunch 3x7 16kg

Och behålla resten. Färre och tyngre är nog bra i form av rehab och stabiliteten. Kommer med reflektion innan nästa pass !

Pået igen imorgon men då är det överkroppen som får jobba. Ska lägga om planen där lite och återkommer under kvällen eller i samband med morgondagens pass om hur och reflektioner.

Hundträning i dagarna två, tredje avklaras imorgon. Vet inte om jag orkar ventilera den eller bara låter det passera.

Bra känsla i utvecklingsaspekt, torr feedback. Plan för morgondagen som kan slå både högt och lågt. Nu återhämtning och film!

Av Evelina - 14 maj 2015 12:22

När saker går emot och känns tungt gäller det att rikta om sitt fokus och samla kraft från det som ger energi.

Slängde på mig mannens byxor och drog på hund träning. Sen blir det renovering och gym på schemat.

Saknar min lilla randiga idag och även fröken dutch. Randiga fröknar.

Lille schäferpojken sköter sig exemplariskt än så länge. Testat korgen så han fick känna sig riktigt ball.

Ovido - Quiz & Flashcards