Alla inlägg den 17 maj 2015

Av Evelina - 17 maj 2015 11:45

Startade morgonen med en 3km runda med grabben. Riktigt tråkigt väder men det var bara traska på. Samlar motivation att gå en längre sväng lite senare. Tillbaka till lägenheten för att äta lite frukost. Testade havregrynsgröt, äggvita med kvarg för att öka på proteinkällan. Har inget proteinpulver hemma så det fick räcka med det som fanns att tillgå. Toppade det med hemmagjord hjortronsylt vilket blev riktigt smarrigt!

Har kikat i proteontillskottsträsket senaste veckan men blir inte något klokare. Dels för att jag inte är någon baddare på hälla i mig drycker som klumpar smakar pulver eller är fräna i smaken. Är traumatiserad sen jag provade PWO äpple för ett par år sen.
Nr2: jag är känsligt mot något som finns i vanliga mejeriprodukter och reagerar ibland. Om det är laktos, pastoriseringen eller kasein / vassle proteinet jag reagerar på är oklart.

Men men, ska dyka ner i det träsket Lite senare idag och hitta ett pulver som går komplettera med och användas i mat eller mellanmål. Bars och färdigshakes blir så dyrt i längden.

Återkommer när jag gjort mina skyldigheter som hemmafru.

Av Evelina - 17 maj 2015 00:12

House of cards serien avklarad. Edge of to morron och precis påbörjat Blended.

Lite tvätt på tumling så börjar organisering imorgon. 1000 saker att göra och massor att ta tag i. Överväldigande men någon gång måste det göras. Verklighetsflykt fungerar ju som mellannamn iaf!

*Hund
*gym
*organisera
*däck
*måla
Är morgondagens must do's ..

Ovido - Quiz & Flashcards