Alla inlägg den 15 maj 2015

Av Evelina - 15 maj 2015 17:58

Så var det dags för omgång två för överkroppen.

Reflektioner från förra passet: Lätt träningsvärk och inga smärtor eller domningar. Ingen större förändring planerad till pass2.

Dagens pass:
1x7 6kg 2x7 7kg shoulder turn
3x7 7.5kg shoulder extensions
7x3 15kg Shoulder press
7x3 30kg Low row
7x3 30kg Lat machine
3x10 aircat l h l

Ökade på shoulder turn för att känna efter lite. Kändes okej på 7kg så detta kommer nog bli nästa pass startvikt.

Low row och lats kommer troligtvis få jobba lite hårdare inom snar framtid. Satt och funtade lite på att öka shoulder press till 20g men varierade med handtagen istället och upplevde att dagsformen inte tillät någon ökning så den får vänta lite till.

Träningsvärk från gårdagens pass känns än så länge Rätt mild. Kanske ger mig på ett benpass imorgon om kroppen tillåter. Vill inte hoppas på för mycket men annars blir det styrka stabilitet och en cykeltur med lille pojk!

Inlägg om hundträning Kommer inom kort!

Av Evelina - 15 maj 2015 00:35

Besökte vår ICA butik och inhandlade lite nya källor till protein.

Helt nya för mig och med fördelar och nackdelar.

Swebar är inte alls jämförbart med Maxims 54% protein men tänker att jag ger dem ett försök.

Blir spännade att se hur kommande vecka flyter på med kost och träning och hur resultaten ger med sig.

Av Evelina - 15 maj 2015 00:22

Försöker hela tiden välja och lära mig hur jag ska äta för att nå mina mål i min kost. Jag vet att jah har kunskapen att nå mina mål när det kommer till näringsämnen men är i konstant krig för att inte bli manisk och inte kunna hålla en normal livsstil. Därför är mina val absolut fulla av brister och jag hoppas på att nå en hållbar livsstil och inte dieta.

Ibland räcker inte tiden till så "snabba" alternativ är ett måste.

Frukost: Nutrinamo protein shake
(P:50g K:50g F:2g)

Lunch: Subway Teriyaki
(P:49.18 K:11.29 F:27.44)

Middag: Ytter filé med cream fraish och Low carb pasta
(P:23 K:45.10 F3.60)

Dagens intag slutade på
Protein: 122.18 Kolhydrater:106.39 Fett: 33.04

Kanske inte optimalt med så högt intag av kolhydrater men ingenting som skrämmer mig. Protein intaget var högre än önskvärt och kolhydraterna lägre än maximala intaget så summa summarum är jag nöjd.

Blir spännande att se vad som händer med resultaten allt eftersom tiden passerat.

Mina bilder som publiceras, missta er ej för att jag tror att jag har en god grundform eller behöver bekräftelse utan dem publiceras endast för att jag ska se utveckling och se tillbaka på framgångar och motgångar.

Ovido - Quiz & Flashcards