Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Evelina - 25 maj 2015 15:49

Kanske en sådan liten kakbit?

Bästa hjärtegrynet snart är du hemma!

Av Evelina - 25 maj 2015 10:26

Nu närmar det sig med stormsteg. På fredag kommer min bästa tjej hem!!

Som jag har längtat och det känns så fantastiskt att få börja om med henne igen. Kanske landar lite mer i mitt fack så hon både är allt jag drömt om och boxer i hela sin härlighet.

Omriktat fokus för fröken och ett helt nytt förhållningssätt till herr schäfer. När ett sätt inte fungerar gäller det att tänka om och välja annat.

Mycket kan förändras kommande tid i mitt liv men jag är helt säker på att det blir bra.

Av Evelina - 25 maj 2015 02:09

Har precis kikat in på en blogg med en tjej från Norrland som tränar hårt och följer LCHF metoden gällande kost. I går talade jag med en god vän till mig om kost och träning.

Sedan tidigare har jag vetat att många vägar leder till Rom. Både gällande träning och kost för att nå sina resultat oavsett om det är viktnedgång viktuppgång volym i muskelmassa eller uthållighet.

Jag blir så förundrad över hur folk tänker, väljer och prioriterar. Dels logik men även metodik.

Jag är absolut en rookie när det kommer till vissa delar i kost och träning och har massor att lära men jag är förundrad.

Ex1: Du har en dålig rygg men tränar massor med marklyft. Utan att ha kunskap om teknik eller tränat stadga och stabilitet innan.

Ex2: Du proppar kroppen med fetter och svälter den på kolhydrater för att rasa i vikt.

Ex3: Du matar repititioner i antal eller set.

Säger inte att jag kan eller vet bäst men det är i mina öron ologiskt.

1: Påverkan i ländryggen av marklyft är enorm tillsammans med skaderisken. Ren idioti i mina öron.

2: Vart är kunskapen om glykogen, metabolism och blodkärl och artärer?

3: Vad uppnår man vid flertalet set mer än mjölksyra, muskelnedbrytning och slitage?

Vet inte om intresset finns för en presentation av min filosofi och tankar kring det hela.

Träningssverige är enormt men hur mycket bakgrundsinformation har medelsvensson innan dem faktiskt kastar sig ut?

Skrämmande och väldigt fundersamt analyserande.

Kom ihåg att vi bara har en kropp. Ska det investeras i tid och pengar varför inte ha kunskap och analys innan under och efter?

Ovido - Quiz & Flashcards