Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Evelina - 20 maj 2015 02:04

Lyssnade på ett tungt och svårsmält reportage från min favorit Tim alldeles nyss. Hatar samhället vi lever i vid sådan hära tillfällen. Att det saknas resurser och verktyg att fånga upp människor som tappat hoppet innan det är för sent. Jag kan själv relatera och i mitt fall var det min mamma som räddade mig. I Tims fall var det hästarna. Reportaget hittar ni här

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=3052

Verkligheten i P3 där Tim berättar om sin skoltid och att hästarna räddade honom. Stolt och glad över att han gjort detta!

Pratade med min tokigt underbara blondin hemifrån på kvällskvisten. Elina, jag lovar och svär för allt jag är värd att du är inte ensam!

Vaknade av ett sms från min kärlek och surrade en sväng innan han dunade in. Så nära men ändå så långt bort. Nedräkning och längtan löser av varandra!

Organiseringen är nästan slutförd och hemmet är snart ett riktigt hem igen. Saknas två fyrbenta och en man men i övrigt är vi nästan i hamn. Lite organisation hjälper mot min rastlöshet.

Nä nu kallar J.B dags att stänga ner hjärnkontoret. Kärlek och respekt !

Av Evelina - 20 maj 2015 01:54

Dags för rehab passet och överkropp igen då mina smärtor gett med sig. Det är verkligen en hatkärlek att köra överkropp med min hälsostatus. Jag älskar att känna pumpen i armar och axlar men att tugga smärta flera dagar efter förtar charmen med träningen rejält. Hatar att jag är så svag och är så begränsad men körde trots allt mitt vanliga schema med några ändringar.

3x7 8kg shoulder turn
3x7 3.75kg shoulder extensions
3x7 20kg Shoulder press
3x7 40kg Low row
2x7 40kg 1x7 30kg Lat machine
2x 5sek plank x 5shoulder climb x 5sek plank

Behöll 8kg på shoulderturn för att ta reda på hur min kropp anpassar sig och hanterar träningen. Gick ned kraftigt på extensions för att verkligen låta en arm i tager jobba och inte ta hjälp på inbromsning alls. Riktigt ruttet att jag är så enormt svag där. Samtidigt en reality check att jag faktiskt är totaltrasig i min skilda och axel och måste vara försktig. Ökade på pressen, låg rodd och latsen. Lite övermod på latsen vilket gjorde att jag var tvungen att lätta ur till sista omgången då stjärnorna gjorde sig till känna. Bytte ut mina aircats till planka och klättring från armbågar till händer x5 tillbaka till plankan och sen en kort vila. Hoppas att förändringen ger resultat och inte för mig helt sängliggande.

Ska försöka sova ett par timmar innan klockan ringer. Beroende på morgondagens form sticker jag till gymmet innan hundträningen och på natten vankas ny pass vända och nattjobb. Hoppas på att hinna till gymmet annars dröjer det till lördag innan vi ses igen.

Denna vecka kommer alltså innehålla 3-4 pass på gymmet. Förra veckan blev det torsdag-lördag. Så 3-4 pass i veckan är målet att hinna med. Terräng promenad torsdag, fredag inbokat så får vi se om jag klämmer in några korta övningar emellan om abstinensen kickar in.

Ovido - Quiz & Flashcards