Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Mejeriträsket

Av Evelina - 17 maj 2015 11:45

Startade morgonen med en 3km runda med grabben. Riktigt tråkigt väder men det var bara traska på. Samlar motivation att gå en längre sväng lite senare. Tillbaka till lägenheten för att äta lite frukost. Testade havregrynsgröt, äggvita med kvarg för att öka på proteinkällan. Har inget proteinpulver hemma så det fick räcka med det som fanns att tillgå. Toppade det med hemmagjord hjortronsylt vilket blev riktigt smarrigt!

Har kikat i proteontillskottsträsket senaste veckan men blir inte något klokare. Dels för att jag inte är någon baddare på hälla i mig drycker som klumpar smakar pulver eller är fräna i smaken. Är traumatiserad sen jag provade PWO äpple för ett par år sen.
Nr2: jag är känsligt mot något som finns i vanliga mejeriprodukter och reagerar ibland. Om det är laktos, pastoriseringen eller kasein / vassle proteinet jag reagerar på är oklart.

Men men, ska dyka ner i det träsket Lite senare idag och hitta ett pulver som går komplettera med och användas i mat eller mellanmål. Bars och färdigshakes blir så dyrt i längden.

Återkommer när jag gjort mina skyldigheter som hemmafru.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 7 maj 2017 12:51

Så var det dags att flytta bloggandet! Det är med delade känslor men med fokus på framtiden kommer den nya fylla fler av mina krav och önskemål. För er som vill följa oss vidare får ni efterfråga adressen via pm :) Idag tar vi bamsekliv vidare...

Av Evelina - 3 maj 2017 19:26


Fick ett par timmar med min pojk idag, skönt att komma iväg och bara vara vi. Först en lång promenad där han sökte fin kontakt och vi lajjade en massa. Paus för att springa lite ärenden och därefter en vända på klubben för ayy bygga vidare. Helt...

Av Evelina - 30 april 2017 16:43


Efter regn kommer solsken

Av Evelina - 30 april 2017 10:03


Fick upp förfrågan igår på fb om jag ville vara med om en utlottning på språngavgift på en Hästak hingst. En ny häst för mina ögon men helt klart ngt att vila ögonen på lite extra. Hade ju varit magiskt att någon gång i framtiden betäcka Skil...

Ovido - Quiz & Flashcards